Κάθε πολιτισμός συνοδεύεται από την αισθητική του. Το αυτό συμβαίνει και με την αισθητική κουλτούρα της “Δύσης” η οποία, συχνότατα αποκαλείται και με τον όρο “μόδα”. Μόδα είναι η έκφανση αισθητικής μιάς περιόδου και αυτή κινείται συνηθέστερα στον Δυτικό κόσμο σε κύκλους των 30-50 ετών. Δηλαδή μία μόδα μπορεί να διαρκέσει 4-10 χρόνια, στη συνέχεια να παρέλθει μέχρι να επανέλθει όταν έχει συμπληρωθεί ο κύκλος της αφανείας της. Η ολοκλήρωση αυτών των κύκλων της μόδας παρατηρούμε ότι εναλλάσσονται σε όλους τους τομείς που άπτονται της αισθητικής του “Δυτικού” πολιτισμού. Στα ρούχα, στις κομμώσεις, στα έπιπλα, στην εν γένει αισθητική των εσωτερικών χώρων μαζι με τα αντικείμενα που περιλαμβάνονται σε αυτούς, όπως διακοσμητικα σκεύη, αντικείμενα και λοιπά είδη, όπως τα αποξηραμένα άνθη.
Ειδικά για τα αποξηραμένα λουλούδια είναι ολοφάνερο από κάθε άποψη ( π χ από τα μέσα που ασχολούνται με την διακόσμηση των εσωτερικών χώρων σπιτιών, ξενοδοχειων, εστιατορίων ή, την αντίστοιχη θεματολογία της αισθητικής οπως, αυτή παρουσιάζεται από το Hollywood, τα λοιπά τηλεοπτικά μέσα, συμπεριλαμβανομένου βέβαια και του internet ) ότι, στη τρέχουσα περίοδο έχει ολοκληρωθεί ένας κύκλος 40 σχεδόν ετων από την προγενέστερη ακμή τους και αυτά για μία ακόμη φορά ξαναμπαίνουν δυναμικά στη μόδα, αποτελώντας και πάλι μία πανέμορφη πινελιά για ένα χώρο ή, ακόμη και για κάποιο δώρο.
Εδώ, πρέπει να παρατηρήσουμε ότι η ποικιλόμορφη χρησιμοποίηση των αποξηραμένων ανθέων υφίσταται στον ανθρώπινο πολιτισμό από τους αρχαιοτάτους χρόνους.
Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι τα χρησιμοποιούσαν σε διάφορες θρησκευτικές τους τελετουργίες, τοποθετώντας τα μάλιστα μέσα στους νεκρικούς θαλάμους των Φαραώ, θεωρούντες οτι, με αυτό το τρόπο συντελειόταν η επαύξηση της ευδαιμονίας κατά την προσδοκώμενη αιώνια ζωή τους.
Οι αρχαίοι Έλληνες και κατόπιν οι Ρωμαίοι χρησιμοποιούσαν και αυτοί αποξηραμένα λουλούδια σε ποικιλία τελετών.
Αλλά και στην Ευρώπη από τον Μεσαίωνα έως το 1900 περίπου τα αποξηραμένα άνθη είχαν διττή εφαρμογή δηλαδή, την διακόσμηση του χώρου συνδυάζοντας όμως ταυτόχρονα μέσω αυτών και την εξουδετέρωση της ανθρώπινης δυσοσμίας (οι άνθρωποι δεν πολυ πλενόντουσαν τότε), την οποία πετύχαιναν προσθέτοντας στα αποξηραμένα ποικιλία ποικιλίες αρωμάτων.
Σαν ενισχυτικός τρόπος αντιμετώπισης αυτής της δυσοσμίας επίσης, επινοήθηκε ένα κράμα από τρίμματα λουλουδιών στα οποια ήταν ανακατεμένα και διάφορα αρωματικά μπαχαρικά. Τα μείγματα αυτά, γνωστά σε εμάς ως ποτπουρί (potpourri)τοποθετούνταν σε διάφορα σημεία των σπιτιών, ανακτόρων και λοιπών χώρων συνωστισμού ανθρώπων.
Μετά την έλευση του 20ου αιώνα και τη παράλληλη βελτίωση της υγιεινής και καθαριότητας στις πολιτισμένες κοινωνίες, η ανάγκη της χρήσης του potpourri ως αποσμητικού, θεωρείται πλέον ως είδος απλής ευωδιαστής διακόσμησης, ενώ τα αποξηραμένα άνθη γενικότερα εξυπηρετούν αποκλειστικά στην αισθητική εξύψωση διαφόρων χώρων του σπιτιού ή, άλλων χώρων μέσω των οποίων κοινωνικοποιούμαστε (χώροι δεξιώσεων, τελετών, συνεδρίων, lobby ξενοδοχείων κλπ.)
Μία από τις αιτίες που το Fenalie αναπτύχθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ΄80, εκτινάζοντας τη δημοτικότητα του όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και στην ευρύτερη Ελληνική περιφέρεια, οφείλεται και στο ότι εμείς ήμασταν εκείνοι που καθιερώσαμε πρώτοι τα αποξηραμένα άνθη στην Ελλάδα, ταυτόχρονα με την αντίστοιχη εκείνη τη περίοδο ανάπτυξη της δημοτικότητας τους στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Η απήχηση των αποξηραμένων λουλουδιών δεν οφειλόταν βέβαια στην απλή από εμάς εισαγωγή τους, αλλά και στον ιδιαίτερο από πλευράς αισθητικής συνθέσεις μας από αυτά για ποικίλους χώρους σπιτιών , ξενοδοχείων, και άλλων χώρων, σε ιδιαίτερους συνδυασμούς ή, και σε συνθέσεις αυτών. Καθιερωσαμε επίσης τη πλαισίωση διαφόρων αντικειμένων που προορίζονται για δώρα με αποξηραμένα άνθη διαφόρων συνδυασμών. Τα διακοσμιζόμενα αυτά είδη μπορούσαν να είναι καλάθια με κρασιά, βάζα, μπώλ, μικροέπιπλα κλπ.
Με αφορμή της επετείου των 40 ετών στο Fenalie κάνουμε το πιο καρμικό comeback με αποξηραμένα λουλούδια που εξελίσσεται παγκόσμια κατά τη τρέχουσα περίοδο σε πάρα πολλούς τομείς της διακόσμησης.
Tο Fenalie επανέρχεται δυναμικά στο γνώριμο του αυτό τομέα, ακριβώς όπως έκανε και πριν 40 χρόνια, κατέχοντας ήδη την απαιτούμενη εμπειρία και αισθητική για να δημιουργεί ισάξια και με το παρελθόν καλλιτεχνήματα.
Εαν θες να δεις την νέα μας συλλογή με τα αποξηραμένα μας λουλούδια κάνε κλικ εδώ
Μία από τις τελευταίες τάσεις στην διακόσμηση είναι υφάσματα και αντικείμενα να έχουν το χαρακτηριστικό ασπρόμαυρο σχέδιο της Ζέμπρας. Γιατί όμως η Ζέμπρα σε σχέση με τα άλλα Αφρικάνικα ζώα έχει αυτό το σχέδιο στο δέρμα της; Το γιατί το Αφρικανικό ιπποειδές με την ονομασία ζέμπρα φέρει τις χαρακτηριστικές του ραβδώσεις, αποτελούσε επί μακρόν, ένα …
Η ροδιά (εξ ου και ο καρπός της ρόδι) ήταν γνωστή ως αυτοφυής εδώ και χιλιετίες στην Ινδία. Από αρχαιοτάτων χρόνων όμως εξαπλώθηκε δυτικότερα στην Μέση Ανατολή, στην Ελλάδα καθώς και στις υπόλοιπες περιοχές της Μεσογείου. Σε πολλούς πολιτισμούς, τα σπόρια του ροδιού θεωρούνται ότι είναι το μέσον για να γίνει μία γυναίκα γόνιμη, δηλαδή …
Είχαμε τη ευκαιρία να επισκεφτούμε την έκθεση “Η ζωή του Βούδα, το μονοπάτι του μέχρι σήμερα” στο De Nieuwe Kerk στο Άμστερνταμ. Θαυμάσαμε την τέχνη χιλιάδων ετών σε συνδυασμό με τη σύγχρονη τέχνη από τους αμφιλεγόμενους καλλιτέχνες Ai Weiwei και Yoko Ono. Μάθαμε ακόμα περισσότερα για τον Βούδα και είδαμε μέσα από την τέχνη πόσο παγκοσμίος …
Όταν βλέπουμε τους Εύζωνες στην προεδρική φρουρά θαυμάζουμε την επιβλητική τους εμφάνιση. Αλήθεια όμως, πως προέκυψε το υπόδημα τους, το γνωστό σε όλους μας ως τσαρούχι να είναι μέρος της ιστορίας μας; Κατά την εποχή που αλώθηκε η Κωνσταντινούπολη από τους Τούρκους, τα υποδήματα που φορούσαν οι Έλληνες, ήταν δύο τύπων, αμφότερα απλά και με …
Η Ιστορία των Αποξηραμένων Λουλουδιών
Κάθε πολιτισμός συνοδεύεται από την αισθητική του. Το αυτό συμβαίνει και με την αισθητική κουλτούρα της “Δύσης” η οποία, συχνότατα αποκαλείται και με τον όρο “μόδα”. Μόδα είναι η έκφανση αισθητικής μιάς περιόδου και αυτή κινείται συνηθέστερα στον Δυτικό κόσμο σε κύκλους των 30-50 ετών. Δηλαδή μία μόδα μπορεί να διαρκέσει 4-10 χρόνια, στη συνέχεια να παρέλθει μέχρι να επανέλθει όταν έχει συμπληρωθεί ο κύκλος της αφανείας της. Η ολοκλήρωση αυτών των κύκλων της μόδας παρατηρούμε ότι εναλλάσσονται σε όλους τους τομείς που άπτονται της αισθητικής του “Δυτικού” πολιτισμού. Στα ρούχα, στις κομμώσεις, στα έπιπλα, στην εν γένει αισθητική των εσωτερικών χώρων μαζι με τα αντικείμενα που περιλαμβάνονται σε αυτούς, όπως διακοσμητικα σκεύη, αντικείμενα και λοιπά είδη, όπως τα αποξηραμένα άνθη.
Ειδικά για τα αποξηραμένα λουλούδια είναι ολοφάνερο από κάθε άποψη ( π χ από τα μέσα που ασχολούνται με την διακόσμηση των εσωτερικών χώρων σπιτιών, ξενοδοχειων, εστιατορίων ή, την αντίστοιχη θεματολογία της αισθητικής οπως, αυτή παρουσιάζεται από το Hollywood, τα λοιπά τηλεοπτικά μέσα, συμπεριλαμβανομένου βέβαια και του internet ) ότι, στη τρέχουσα περίοδο έχει ολοκληρωθεί ένας κύκλος 40 σχεδόν ετων από την προγενέστερη ακμή τους και αυτά για μία ακόμη φορά ξαναμπαίνουν δυναμικά στη μόδα, αποτελώντας και πάλι μία πανέμορφη πινελιά για ένα χώρο ή, ακόμη και για κάποιο δώρο.
Εδώ, πρέπει να παρατηρήσουμε ότι η ποικιλόμορφη χρησιμοποίηση των αποξηραμένων ανθέων υφίσταται στον ανθρώπινο πολιτισμό από τους αρχαιοτάτους χρόνους.
Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι τα χρησιμοποιούσαν σε διάφορες θρησκευτικές τους τελετουργίες, τοποθετώντας τα μάλιστα μέσα στους νεκρικούς θαλάμους των Φαραώ, θεωρούντες οτι, με αυτό το τρόπο συντελειόταν η επαύξηση της ευδαιμονίας κατά την προσδοκώμενη αιώνια ζωή τους.
Οι αρχαίοι Έλληνες και κατόπιν οι Ρωμαίοι χρησιμοποιούσαν και αυτοί αποξηραμένα λουλούδια σε ποικιλία τελετών.
Αλλά και στην Ευρώπη από τον Μεσαίωνα έως το 1900 περίπου τα αποξηραμένα άνθη είχαν διττή εφαρμογή δηλαδή, την διακόσμηση του χώρου συνδυάζοντας όμως ταυτόχρονα μέσω αυτών και την εξουδετέρωση της ανθρώπινης δυσοσμίας (οι άνθρωποι δεν πολυ πλενόντουσαν τότε), την οποία πετύχαιναν προσθέτοντας στα αποξηραμένα ποικιλία ποικιλίες αρωμάτων.
Σαν ενισχυτικός τρόπος αντιμετώπισης αυτής της δυσοσμίας επίσης, επινοήθηκε ένα κράμα από τρίμματα λουλουδιών στα οποια ήταν ανακατεμένα και διάφορα αρωματικά μπαχαρικά. Τα μείγματα αυτά, γνωστά σε εμάς ως ποτπουρί (potpourri) τοποθετούνταν σε διάφορα σημεία των σπιτιών, ανακτόρων και λοιπών χώρων συνωστισμού ανθρώπων.
Μετά την έλευση του 20ου αιώνα και τη παράλληλη βελτίωση της υγιεινής και καθαριότητας στις πολιτισμένες κοινωνίες, η ανάγκη της χρήσης του potpourri ως αποσμητικού, θεωρείται πλέον ως είδος απλής ευωδιαστής διακόσμησης, ενώ τα αποξηραμένα άνθη γενικότερα εξυπηρετούν αποκλειστικά στην αισθητική εξύψωση διαφόρων χώρων του σπιτιού ή, άλλων χώρων μέσω των οποίων κοινωνικοποιούμαστε (χώροι δεξιώσεων, τελετών, συνεδρίων, lobby ξενοδοχείων κλπ.)
Μία από τις αιτίες που το Fenalie αναπτύχθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ΄80, εκτινάζοντας τη δημοτικότητα του όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και στην ευρύτερη Ελληνική περιφέρεια, οφείλεται και στο ότι εμείς ήμασταν εκείνοι που καθιερώσαμε πρώτοι τα αποξηραμένα άνθη στην Ελλάδα, ταυτόχρονα με την αντίστοιχη εκείνη τη περίοδο ανάπτυξη της δημοτικότητας τους στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Η απήχηση των αποξηραμένων λουλουδιών δεν οφειλόταν βέβαια στην απλή από εμάς εισαγωγή τους, αλλά και στον ιδιαίτερο από πλευράς αισθητικής συνθέσεις μας από αυτά για ποικίλους χώρους σπιτιών , ξενοδοχείων, και άλλων χώρων, σε ιδιαίτερους συνδυασμούς ή, και σε συνθέσεις αυτών. Καθιερωσαμε επίσης τη πλαισίωση διαφόρων αντικειμένων που προορίζονται για δώρα με αποξηραμένα άνθη διαφόρων συνδυασμών. Τα διακοσμιζόμενα αυτά είδη μπορούσαν να είναι καλάθια με κρασιά, βάζα, μπώλ, μικροέπιπλα κλπ.
Με αφορμή της επετείου των 40 ετών στο Fenalie κάνουμε το πιο καρμικό comeback με αποξηραμένα λουλούδια που εξελίσσεται παγκόσμια κατά τη τρέχουσα περίοδο σε πάρα πολλούς τομείς της διακόσμησης.
Tο Fenalie επανέρχεται δυναμικά στο γνώριμο του αυτό τομέα, ακριβώς όπως έκανε και πριν 40 χρόνια, κατέχοντας ήδη την απαιτούμενη εμπειρία και αισθητική για να δημιουργεί ισάξια και με το παρελθόν καλλιτεχνήματα.
Εαν θες να δεις την νέα μας συλλογή με τα αποξηραμένα μας λουλούδια κάνε κλικ εδώ
Σχετικά Άρθρα
Ο λόγος που η Ζέμπρα έχει τις χαρακτηριστικές ραβδώσεις
Μία από τις τελευταίες τάσεις στην διακόσμηση είναι υφάσματα και αντικείμενα να έχουν το χαρακτηριστικό ασπρόμαυρο σχέδιο της Ζέμπρας. Γιατί όμως η Ζέμπρα σε σχέση με τα άλλα Αφρικάνικα ζώα έχει αυτό το σχέδιο στο δέρμα της; Το γιατί το Αφρικανικό ιπποειδές με την ονομασία ζέμπρα φέρει τις χαρακτηριστικές του ραβδώσεις, αποτελούσε επί μακρόν, ένα …
Το Ρόδι και οι Συμβολισμοί του
Η ροδιά (εξ ου και ο καρπός της ρόδι) ήταν γνωστή ως αυτοφυής εδώ και χιλιετίες στην Ινδία. Από αρχαιοτάτων χρόνων όμως εξαπλώθηκε δυτικότερα στην Μέση Ανατολή, στην Ελλάδα καθώς και στις υπόλοιπες περιοχές της Μεσογείου. Σε πολλούς πολιτισμούς, τα σπόρια του ροδιού θεωρούνται ότι είναι το μέσον για να γίνει μία γυναίκα γόνιμη, δηλαδή …
Έκθεση η Ζωή του Βούδα, το μονοπάτι του μέχρι σήμερα
Είχαμε τη ευκαιρία να επισκεφτούμε την έκθεση “Η ζωή του Βούδα, το μονοπάτι του μέχρι σήμερα” στο De Nieuwe Kerk στο Άμστερνταμ. Θαυμάσαμε την τέχνη χιλιάδων ετών σε συνδυασμό με τη σύγχρονη τέχνη από τους αμφιλεγόμενους καλλιτέχνες Ai Weiwei και Yoko Ono. Μάθαμε ακόμα περισσότερα για τον Βούδα και είδαμε μέσα από την τέχνη πόσο παγκοσμίος …
Το Τσαρούχι και η εξέλιξη του στην Ελληνική Ιστορία
Όταν βλέπουμε τους Εύζωνες στην προεδρική φρουρά θαυμάζουμε την επιβλητική τους εμφάνιση. Αλήθεια όμως, πως προέκυψε το υπόδημα τους, το γνωστό σε όλους μας ως τσαρούχι να είναι μέρος της ιστορίας μας; Κατά την εποχή που αλώθηκε η Κωνσταντινούπολη από τους Τούρκους, τα υποδήματα που φορούσαν οι Έλληνες, ήταν δύο τύπων, αμφότερα απλά και με …